Chatbot

Chatbotin tavoite on ohjata asiakkaita oikean tiedon äärelle ja tarvittaessa oikeisiin palveluihin ottaen ensisijaisesti yhteyttä palveluun sähköisesti. Jos chatbot ei osaa vastata asiakkaan kysymykseen, ohjautuu asiakas chatin kautta palveluneuvojalle.

Toimenpiteet:

1) Hankitaan organisaation käyttöön chatbot ja sitä tukeva chat-järjestelmä.

2) Chatbot otetaan käyttöön koskemaan kaikkia hva:n palveluja palvelukohtaisesti yleisimmissä kysymyksissä. Chatbot ohjaa ensisijaisesti sähköisiin palveluihin.

3) Tuetaan työntekijöiden työvälineiden käyttöönottoa koulutuksin.

4) Kehitetään toimintamalli, jossa chatbot on osana yleistä palveluneuvontaa.

5) Määritellään organisaatioon rakenteet ja toimintamallit chatbotin ylläpitoon ja kouluttamiseen.

 

Yhteystiedot:

Päivi Juutilainen

Suunnittelija

Puh. 040 636 3518

paivi.juutilainen@kainuu.fi