Palvelun hakeminen ja yhteystiedot

Tutustu vammaisen lapsen ja aikuisen hoito- ja palveluketjuihin 

Vammaisen lapsen hoito- ja palveluketju - Kainuu Palveluketjut

Vammaisen aikuisen hoito- ja palveluketju - Kainuu Palveluketjut

Kainuun hyvinvointialueen hoito- ja palveluketjut
 

 
Vammaispalvelut

Palveluja haetaan täyttämällä hakemuslomake ja toimittamalla se tiimin sosiaalityöntekijälle tai -ohjaajalle. Palvelujen saamiseksi voi henkilö itse, hänen läheisensä, muu henkilö tai viranomainen ottaa yhteyttä vammaispalvelujen tiimin sosiaalityöntekijään tai -ohjaajaan. Tiimien yhteystietoihin pääset sivun alaosassa klikkaamalla tiimikohtaisia linkkejä. Hakemuslomakkeisiin pääset klikkaamalla linkkiä vammaispalveluiden lomakkeet

Vammaispalvelulain lain mukaisia palveluja voi hakea myös sähköisesti. Asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksella, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla. Hakemuksella on ohjeita käyttäjälle täytön eri vaiheissa. Kirjaudu asiointipalveluun https://sote.easiointi.fi/fi/web/kainuu-sos. Huom! Valitse "vammaispalveluhakemus".

Yhteydenotot

Vammaispalveluihin voidaan ottaa yhteyttä puhelimitse tai Omasote-asiointipalvelussa.

Arviointi-tiimiin otetaan yhteyttä, kun kyseessä on uusi asiakas ja ei ole aikaisempaa asiakkuutta. Olemassa olevissa asiakkuuksissa otetaan yhteyttä joko Lapset ja nuoret, Kotiin annettavien palveluiden tai Palveluasumisen-tiimiin. Lapset ja nuoret -tiimiin otetaan yhteyttä, kun kyseessä on 0–25 -vuotias vammaispalvelujen asiakas. Kotiin annettavien palvelujen -tiimiin otetaan yhteyttä, kun kyseessä on yli 26-vuotias vammaispalvelujen asiakas, jolla on kotona asumista tukevat palvelut. Palveluasumisen-tiimiin otetaan yhteyttä, kun kyseessä on yli 26-vuotias vammaispalveluiden asiakas, jolla on pitkäaikainen asumispalvelupäätös.

Asiakaspalvelunumerot löytyvät tiimeittäin. Käy­tös­sä on ta­kai­sin­soit­to­jär­jes­tel­mä, jo­hon voi soit­taa ma–to klo 8.00–15.00 ja pe klo 8.00–14.00 välisinä aikoina. Asiakaspalvelunumeroon ei tar­vit­se soit­taa useam­paa ker­taa, kos­ka soit­totiedot tal­len­tu­vat jär­jes­tel­mään. Huom! Takaisinsoittojärjestelmän asiakaspalvelunumeroihin ei voi lähettää tekstiviestejä.

Soit­to-oh­jeet

Kuun­te­le asiakaspalvelunumerosta kuu­lu­va nau­hoi­te loppuun asti ja toi­mi an­net­tu­jen oh­jei­den mu­kaisesti.

Omasote-asiointipalvelun ohjeet

Vammaispalveluille voi lähettää viestejä ja liitteitä Omasote-asiointipalvelussa osoitteessa https://omasote.kainuu.fi. Omasote-asiointipalveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksella tai mobiilivarmenteella, minkä vuoksi viestit Omasoten kautta vammaispalvelujen henkilökunnan kanssa ovat suojattuja. Viesteihin vastataan kolmen (3) arkipäivän kuluessa.

Asiointi toimipisteissä

Toimistokäynti vam­mais­pal­ve­lu­jen toi­mi­pis­teisiin so­vi­taan ai­na en­nal­ta ajan­va­rauk­sel­la hen­ki­lö­kun­nan kans­sa. 

Vammaispalvelut

Palvelun hakeminen

Palvelun hakemiseen pääset tästä

Siirry hakemaan palvelua