Digitaalisuutta ja digitukea kansalaisille ja ammattilaisille

Kansalaisille

Asiakkaiden hoito- ja palveluketjujen uudistaminen ja digitalisointi

Asiakkaiden hoito- ja palveluketjujen uudistaminen ja digitalisointi

Työ­pa­ke­tin ta­voit­tee­na on tur­va­ta pit­käai­kais­sai­rai­den ja ris­kis­sä ole­vien kai­nuu­lais­ten oi­kea-ai­kai­nen hoi­toon­pää­sy ja hoi­don to­teu­tu­mi­nen ke­hit­tä­mäl­lä asia­kas­läh­töi­siä, mo­nia­lai­sia hoi­to- ja pal­ve­lu­ket­ju­ja se­kä pal­ve­lu­jen laa­tua.

Sähköiset hoito- ja palvelupolut

Digitaaliset hoito- ja palveluketjut

Di­gi­hoi­to- ja pal­ve­lu­ketju­jen käyt­töö­no­ton ta­voit­tee­na on asia­kasp­ro­ses­sien su­ju­voit­ta­mi­nen ja etäa­sioin­nin mää­rän li­sää­mi­nen.

Digitaalisten palveluiden käytön tukeminen

Digitaalisten palveluiden käytön tukeminen

Di­gi­taa­li­sis­ta pal­ve­luis­ta on si­tä enem­män hyö­tyä, mi­tä useam­pi kan­sa­lai­nen nii­tä käyt­tää, ja mi­tä te­hok­kaam­min työn­te­ki­jät oh­jaa­vat asiak­kai­ta di­gi­taa­lis­ten pal­ve­lui­den käy­tös­sä eten­kin käyt­töö­no­ton al­ku­vai­hees­sa.

Sähköisen perhekeskuksen kehittäminen

Sähköisen perhekeskuksen kehittäminen

Kai­nuus­sa ha­lu­taan tar­jo­ta asuk­kail­le kan­sal­li­sia di­gi­taa­li­sia pal­ve­lu­ja. Pal­ve­lui­den pi­tää su­lau­tua se­kä kai­nuu­lai­sen ih­mi­sen et­tä työn­te­ki­jän nä­kö­kul­mas­ta sel­keäk­si ko­ko­nai­suu­dek­si jo ole­mas­sa ole­vien di­gi­pal­ve­lu­jen kans­sa ja nii­den tu­lee is­tua ke­hi­tet­tyi­hin tai ke­hi­tet­tä­viin toi­min­ta­mal­lei­hin.

Ammattilaisille

Omasoten ammattilaisen käyttöliittymän uudistaminen

Omasoten ammattilaisen käyttöliittymän uudistaminen

Kes­tä­vän kas­vun Kai­nuun II–hank­kees­sa ke­hi­te­tään di­gi­taa­li­sia pal­ve­lui­ta ja ote­taan käyt­töön hoi­to­ta­kuu­ta edis­tä­viä di­gi­taa­li­sia in­no­vaa­tioi­ta. Oma­so­te on Kai­nuun hy­vin­voin­tia­lueen tar­joa­ma hy­vin­voin­nin ja ter­vey­den di­gi­taa­li­nen pal­ve­lu­ka­na­va. Pal­ve­lun kaut­ta voi hoi­taa hy­vin­voin­tiin ja ter­vey­teen liit­ty­viä kii­reet­tö­miä asioi­ta ajas­ta ja pai­kas­ta riip­pu­mat­ta.

PSOP–järjestelmän käytön laajentaminen

PSOP–järjestelmän käytön laajentaminen

Tavoitteena on tehostaa palvelusetelien ja ostopalvelujen hallinnointi–prosessia ottamalla käyttöön digitaalinen toimintamalli, jossa hyödynnetään Palveluseteli-ostopalvelu–järjestelmää (PSOP). Ostopalvelujen organisoinnin uudistaminen parantaa kustannusvaikuttavuutta ja palvelujen saatavuutta.

Digitaalinen ohjaustaulu

Digitaalinen ohjaustaulu

Digitaalinen ohjaustaulu on vastaanottojen esihenkilöille tarkoitettu työpöytäohjelma, joka nostaa automaattisesti ennalta määritellyt tiedot, työtilanteet ja –jonot yhdelle näkymälle tarkasteltavaksi. Kaikkia tietoja voi tarkastella joko reaaliajassa tai takautuvasti.

Terveydenhuollon potilasjärjestelmän digitaalisen viestinnän kehittäminen

Terveydenhuollon potilasjärjestelmän digitaalisen viestinnän kehittäminen

Ta­voit­tee­na on pa­ran­taa di­gi­taa­lis­ta asioin­tia ja hel­pot­taa se­kä asiak­kai­den et­tä am­mat­ti­lais­ten ar­kea ot­ta­mal­la Suo­mi.fi-pal­ve­lu käyt­töön ter­veys­pal­ve­luis­sa.