Vammaispalveluissa ja kehitysvammapalveluissa on käytössä takaisinsoittojärjestelmä
Vammaispalveluissa ja kehitysvammapalveluissa on käytössä takaisinsoittojärjestelmä. Takaisinsoittojärjestelmän gsm-asiakaspalvelunumerot ovat käytössä vammaispalveluiden ja kehitysvammapalveluiden sosiaalityöntekijöillä ja –ohjaajilla, kehitysvammapalveluiden perhehoidon sosiaaliohjaajalla, vammaispalveluiden palvelusuunnittelijalla ja henkilökohtaisen avun neuvonnan palvelusihteerillä. Työntekijöiden numerot ovat ennallaan, mutta puhelut ohjautuvat jatkossa takaisinsoittojärjestelmään.
Työntekijöille soitetaan henkilökohtaisiin gsm-asiakaspalvelunumeroihin. Puhelu (soittopyyntö) tallentuu takaisinsoittojärjestelmään ma-to klo 7.30-16.00 ja pe klo 7.30-15.00 välisenä aikana. Järjestelmä ilmoittaa ohjeet soittopyynnön jättämistä varten. Työntekijä soittaa mahdollisimman pian tai viimeistään seuraavan työpäivän aikana. Soittopyynnön jättänyttä henkilöä tavoitellaan kolme (3) kertaa.
Tekstiviestit eivät välity takaisinsoittojärjestelmän gsm-asiakaspalvelunumeroihin. Työntekijän tavoittaa viestillä Kainuun soten internet-sivuilla Omasote –asiointipalvelussa osoitteessa: https://omasote.kainuu.fi > vammaisten palvelut. Viesteihin vastataan kolmen (3) arkipäivän kuluessa.
Työntekijöiden gsm-asiakaspalvelunumerot ovat mm. Kainuun soten internet-sivuilla osoitteessa: https://sote.kainuu.fi/palvelut/palvelun-hakeminen-ja-yhteystiedot
Järjestelmän käytöllä parannamme työntekijöiden tavoitettavuutta.