Kainuun hyvinvointialueen puhelinjärjestelmän vikoja selvitetään
Kainuun keskussairaalan päivystysapunumerossa 116 117 sekä muiden palveluiden takaisinsoittojärjestelmässä on alkuvuoden aikana ollut useita vikatilanteita. Toistuvien häiriöiden vuoksi Kainuun hyvinvointialue käynnistää jatkotoimenpiteitä tilanteen korjaamiseksi.
”Asiakaspalvelumme nojautuu puhelinjärjestelmiin merkittäviltä osin. Erityisesti takaisinsoittojärjestelmän toimivuus on meille erittäin tärkeää. Päivystyspalveluidemme keskeinen osa on päivystysapu 116 117, johon ohjaamme ensisijaisesti ottamaan yhteyttä, joten meidän on voitava luottaa sen toimintaan kaikissa tilanteissa” korostaa Kainuun hyvinvointialueen tietohallintojohtaja Jari Väisänen.
”Telian kanssa on kiireellisesti selvitettävä toimenpiteet palveluiden turvaamiseksi. Olemme pahoillamme, että tilanne aiheuttaa kainuulaisille tarpeetonta haittaa ja huolta. Omalta osaltamme teemme parhaamme, että asia korjaantuu pikaisesti”, Väisänen toteaa.
KORJAUS klo 14:54: Poistettu DigiFinlandia koskeva maininta