Kotiateriapalvelun asiakkaat tyytyväisiä
Asiakaspalautekyselyssä hyviä tuloksia Kajaanin alueella
Kainuun sote palvelee Kajaanin alueella noin 280 – 300 asiakasta, joille toimitetaan päivittäin ateria kotiin. Tuoreen kyselyn tulosten mukaan asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä saamaansa palveluun.
”Kolme neljästä asiakkaastamme pitää ruokaa hyvän makuisena ja yli 80 % on tyytyväinen myös annoskokoon. Erityisesti asiakaspalvelun ystävällisyyteen ja asiakkaan huomioimiseen on oltu tyytyväisiä”, iloitsee palveluesimies Minna Haverinen Kainuun soten ravintopalveluista.
Asiakaspalautteiden perusteella kotiateriat on koettu monipuoliseksi, maukkaaksi ja terveyttä edistäväksi. Erityisesti juhlaruuat koettiin hyviksi ja hyvää mieltä tuoviksi. Ruokalistasuunnittelussa pyritäänkin huomioimaan asiakkaiden toiveiden lisäksi terveellisyys sekä esimerkiksi juhlapyhien ateriat. Kotiateriat valmistetaan nykyisin ravintokeskus Tähkässä Satamakadulla.
Kehitettävää on esimerkiksi salaattituotteiden koostumuksessa, kuten karkeissa raasteissa, jotka kuivuvat helposti. Lisäksi toivottiin keittoannoksia hiukan suuremmiksi ja enemmän kastiketta pihvien sekä pyöryköiden mukaan. Myös etikettien merkintöjä toivottiin selkeämmiksi.
Asiakkaista noin puolet eli 144 osallistui ateriapalveluita koskevaan palautekyselyyn. ”Haluamme edelleen parantaa palvelua sekä tietysti kehittää aterioita maistuviksi ja toiveiden mukaisiksi. Ilman palautetta tämä ei onnistu, joten kiitämme kaikkia osallistujia”, jatkaa Haverinen.
Lisätiedot: palveluvastaava Seija Heikkinen (044 479 6025)